Oikeuspalveluviraston strategian päähenkilö on asiakas

Tiedote
Oikeuspalveluvirasto

Oikeuspalveluvirasto on saanut valmiiksi ensimmäisen strategiansa. Sen mukaan viraston toiminnan ydin on tarjota oikeuspalvelua eri elämänkäänteissä. Strategia on 1.1.2025 aloittaneen viraston ensimmäinen.

”Strategia kirkastaa virastomme tavoitetta palvella asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla. Me olemme olemassa ihmistä varten. Haluamme edistää arjen oikeusturvaa, ja näin osaltamme rakentaa oikeudenmukaista yhteiskuntaa”, sanoo Oikeuspalveluviraston pääjohtaja Marjo Kurki.

”Erityisen iloinen olen siitä, että henkilöstömme antoi suuren panoksen strategian valmisteluun. Henkilöstö on tärkein voimavaramme. Strategiassa näkyy tahtotilamme olla hyvä työpaikka henkilöstöllemme.”

Oikeuspalveluviraston visiona on tarjota oikeusturvaa sujuvasti, inhimillisesti ja vastuullisesti. Strategia koostuu viidestä painopisteestä. Painopisteitä ovat:

  • Kehitämme asiakkaan palvelua.
  • Vahvistamme työntekijän ja työyhteisön hyvinvointia, kehittymistä ja vuorovaikutusta.
  • Tehostamme prosesseja.
  • Hyödynnämme tietoa ja teknologiaa toiminnan tehostamisessa.
  • Lisäämme tunnettuutta.

Oikeuspalveluvirasto aloitti strategiansa laatimisen keväällä 2025. Viraston henkilöstö osallistui strategian työstämiseen kyselyjen ja työpajatyöskentelyn kautta.

Lisätietoja:

pääjohtaja Marjo Kurki, haastattelupyynnöt Oikeuspalveluviraston mediapuhelimeen, p. 0295 652 088 (ma−pe klo 9–16)

Oikeuspalveluviraston strategia opv.fi:ssä

Lisää uutisia